کد خبر: ۱۶۴۹۶۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۵ - ۳۱ مرداد ۱۴۰۳
 کارشناس مسائل اقتصادی: 

 تحلیل بنیادی در بازار بورس اهمیت دارد

کارشناس مسائل اقتصادی گفت: در بازار بورس تحلیل بنیادی، یکی از روش‌های مهم برای ارزیابی ارزش واقعی یک شرکت و تصمیم‌گیری در مورد سرمایه‌گذاری در آن است.

محمد اکبری در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، بیان کرد: در بازار بورس تحلیل بنیادی، یکی از روش‌های مهم برای ارزیابی ارزش واقعی یک شرکت و تصمیم‌گیری در مورد سرمایه‌گذاری در آن است و برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، می‌توانید از منابع مختلفی استفاده کرد.
 
 وی ادامه داد: منابع آنلاین معمولاً در دسترس‌ترین این منابع هستند که با مراجعه به سایت‌های مالی؛ مانند سایت‌هایی مانند Yahoo Finance ،Google Finance ،Bloomberg و Investing.com اطلاعات مالی شرکت‌ها را به صورت رایگان می‌توان به دست آورد.

 کارشناسی مسائل اقتصادی در ادامه خاطرنشان کرد: سایت‌های بورس اوراق بهادار تهران (TSE) و سازمان بورس و اوراق بهادار (SEO) اطلاعات مربوط به شرکت‌های بورسی را منتشر می‌کنند که می‌تواند در این زمینه راهگشا باشد.
  تحلیل بنیادی در بازار بورس اهمیت دارد
 اکبری با اشاره به اینکه سایت‌های تخصصی تحلیل بنیادی مانند Seeking Alpha، The Motley Fool، و ValueWalk، مقالات و تحلیل‌های عمیق در مورد شرکت‌ها ارائه می‌دهند که با استفاده از آنها می‌توان در این بازار موفق‌تر عمل کرد، گفت: کتاب‌ها و مقالات علمی بسیاری در این زمینه منتشر شده است از قبیل کتاب‌های متعدد در مورد تحلیل بنیادی که می‌توانید از کتابخانه‌ها یا فروشگاه‌های اینترنتی آنها را تهیه کنید همچنین مقالات دانشگاهی در مجلات علمی و اقتصادی، اطلاعات جامعی در مورد تحلیل بنیادی ارائه می‌دهند.
 
 وی تصریح کرد: دوره‌های آنلاین متعددی در مورد تحلیل بنیادی وجود دارد که می‌توانید در آنها شرکت کنید همچنین دوره‌های حضوری در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی، اطلاعات جامع و عملی در مورد تحلیل بنیادی ارائه می‌دهند که می‌تواند در توانمندی شما در این بازار مثمرثمر واقع شود.
 
 این اقتصاددان حضور مشاوران مالی را در پیشبرد این بازار ضروری دانست و بیان کرد: مشاوران مالی می‌توانند اطلاعات و راهنمایی‌های تخصصی در مورد تحلیل بنیادی شرکت‌ها ارائه دهند. 
 
 اکبری از مواردی که در تحلیل بنیادی باید بررسی شد اذعان کرد: بررسی وضعیت صنعت و رقبای شرکت همچنین مدل کسب و کار و بررسی نحوه تولید، فروش و سودآوری شرکت، وضعیت مالی و صورت‌های مالی شرکت، مانند ترازنامه، صورت سود و زیان، و گردش وجوه نقد همچنین کیفیت مدیریت و استراتژی‌های آنها و محاسبه ارزش ذاتی شرکت با استفاده از روش‌های مختلف ارزش‌گذاری از مواردی است که در تحلیل بنیادی باید بررسی شود.
 
 وی در پایان تأکید کرد: تحلیل بنیادی نیاز به زمان و تلاش دارد و اطلاعات مربوط به شرکت‌ها باید به دقت بررسی و تفسیر شود این نکته را نباید فراموش کرد که تحلیل بنیادی به تنهایی برای تصمیم‌گیری کافی نیست و باید با تحلیل تکنیکال و سایر عوامل نیز ترکیب شود.
 
 انتهای خبر/224224

نظرات بینندگان